Saturday 11 June 2011

Welcome to Perlis Indera Kayangan

Apa kabaq hangpa semua?

Entry kali ni kena la speaking loghat Peghelih (Perlis).. disebabkan saya orang Perlis, jadi rasa terpanggil la nak crite sikit pasal negeri nih...

Tempat-tempat menarik di Perlis bleh dilihat dalam peta yang saya lukih upload di bawah ni : 



Antara tempat-tempat menarik di Negeri Perlis :
1. Padang Besar - tempat shopping barang made in Thailand yang murah2 dan bleh tawar harga.. 
2. Bukit Ayer - tempat mandi manda free...klau nak rasa mandi ayaq (air) bukit, bleh la mandi sini...hutan-hutan ckit la ...b*bi hutan pon ada..hoho..careful ya
3. Taman Ular - terletak di Batu Pahat, Johor Perlis..macam2 spesies ulaq (ular) ada di sini..
4. Kuala Perlis - jeti untuk feri ke Langkawi...bleh juga makan2 seafood di sini dengan harga yang berpatutan...sebut Kuala Perlis, mesti teringat laksa Kuala Perlis..got to try.. 
5. Wang Kelian - shopping centre gak mcm Padang Besar, tapi orang cakap, sini lg murah harganya..dekat sangat dengan Thailand.. jangan terlajak ke sana yer..
6. Gua Kelam - Gua yang banyak stalagtait..ada 2 laluan nak ke seberang gua tu,samada daki bukit, atau berjalan atas jambatan kayu merentasi gua..baru leh nampak stalagtait sume tuh..bila dh lepas ke seberang, leh la mandi2 kat sungai situ..best !! lama lak tak pi (pegi)..


tu la, yang larat sy critakan pasal Perlis..nanti sy post lg real pic yer..


Mai la Peghelih, permai lagi mempersona ...  ^_^

No comments:

Post a Comment