Thursday 29 March 2012

Kerja + Melawat Kulim

Tanggal 26 Mac 2012, aku pergi ke Kulim bersama Nazirah atas urusan kerja. Ni kali pertama mengaudit di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Kob. Tahun lepas, gi Kulim gak untuk audit sekolah-sekolah yang dapat Bai'ah, masa tu menginap di Hotel Seri Malaysia Kulim .

SMK Sungai Kob
Tapi kali ni, berbeza sikit, sebab kali ni menginap di Tune Hotel Kulim ...interesting hotel ni sebab kedudukan strategiknya yang bersebelahan dengan pasaraya Giant.. dalam Giant tu lak, ada Sushi King, Pizza Hut, KFC, A&W, Nasi Ayam Penyet, Hussain Nasi Kandar, bowling, Big Cinema...bleh jalan kaki je dari hotel..klau sebelah kanan hotel lak ada McDonald..pon bleh jalan kaki..

Caj hotel berubah-ubah ikut hari..tempahan boleh di buat melalui call centre, laman web atau pegi sendri ke hotel tu. Check in time kol 2pm dan ke atas. Pakej rate untuk 3 hari (26-29 Mac 2012) = RM190 untuk katil twin sharing + power shower + kipas siling (pakai remote gitu)..ada caj add on untuk sehelai towel (RM5.30), wi-fi, Astro TV dan aircond..kitorg amik 1 towel dan aircond utk 24 jam jek..caj aircond mcm prepaid handphone la..byr untuk 24 jam, bleh guna  sampai abih tempoh 24 jam tu..tapi berlainan dgn caj TV dan wi-fi..bayar untu 24 jam..bleh guna untuk 24 jam saje..klau byr pada kol 10mlm 26 Mac, bleh guna sampai kol 10mlm 27 Mac jek..lepas tu kena topup lagi..

Giant

Tune Hotel


Tune Hotel Kulim

Giant di kiri hotel

McD di kanan hotel

Hari pertama sampai di Kulim, terus ke PPD Kulim sebab nak mintak pegawai PPD tolong tunjukkan jalan ke sekolah. Terima kasih kepada Cikgu Jefere. Sampai di sekolah, entrance dengan Pengetua, terus wat keja..audit..audit..dan audit lagik sampai penat..dah petang ckit, check in di Tune Hotel..lepas berehat, dinner di Hussain Nasi Kandar dan window shopping di kompleks Giant..

2nd day, sambung keja lagi. Masa lunch break tu, adik Miera dan Veke (staf sekolah) bawa gi makan di kedai Nasi Ayam Periuk Besar (induk)..2nd time makan di situ selepas di bawa oleh Cikgu Jefere tahun lepas. Lokasi kedai tu, tepi jalan, 5 minit perjalanan je dari SMK Sungai Kob. Nasi ayam di situ memang sedap bangat!!!

Lepas lunch, sambung wat keja lagi...lepas tu berehat di hotel..dinner di McDonald..jalan kaki je..hehe...





Veke melayan diri sendiri


Nasi Ayam Panggang

Nasi Ayam Madu

Nazirah & adik Miera

Me & my meal

Hari ketiga di Kulim, buat keja macam biasa..selepas makan tengahari, adik Miera dan Veke bawak kitorg jalan2 ke Hutan Lipur Ulu Paip. Dekat je ngan sekolah..dalam perjalanan ke hutan lipur tu, akan jumpa 2,3 kolam lombong yang cantik..






















Lepas tu, balik berehat di hotel..kol 6.30 petang, adik Miera jemput di hotel, jalan2 di Jusco Perda, Bukit Mertajam. Shopping2 sikit, lepas tu dinner di Johnny's.. steamboat set B + nasi goreng..hoho...betapa laparnye..haha..

Adik Miera yang cute

Me & Nazirah

Nazirah main masak2

Steambot dan nasi goreng udang

Nasi goreng udang

Johnny's
Khamis tengahari, aku dgn Nazirah pon balik ke umah masing2 setelah pengauditan selesai..terima kasih kepada Cikgu Jefere, adik Miera dan adik Veke..panjang umur, kita jumpa lagi ya..terima kasih kepada SMK Sungai Kob, Karangan, Kulim, Kedah.




No comments:

Post a Comment